Mikä on teidän työnantajamielikuvatyön haasteenne?
Kisa parhaista IT-osaajista kovenee kovenemistaan. Jos IT-ammattilaisten houkuttelu, rekrytointi ja pitäminen tuntuu ajoittain haastavalta, et ole yksin. Tutkitaan työnantajamielikuvaanne yhdessä ja selvitetään kehityskohteet. Autamme yritystänne rakentamaan vetovoimaisen työnantajabrändin, oli lähtöpiste mikä tahansa.
Ratkaisut
Kuvaus: Työnantajamielikuvan rakentaminen alusta.
Kenelle: Yrityksille, jotka eivät ole vielä aloittaneet työnantajamielikuvatyötä ja joilta puuttuu sisäinen osaaminen.
Mitä saat: Rakenna ja kehitä työnantajamielikuvaa pitkäjänteisesti ja suunnitelmallisesti. Kun pohjatyö on tehty (työnantajalupaus, strategia, urasivut), työn sisältö määräytyy prioriteettiesi mukaan. 1-2 konsulttia.
Kesto: 12+ kk
Kuvaus: Työnantajamielikuvatyön yhtenäistäminen.
Kenelle: Yrityksille, joissa työnantajamielikuvatyötä tehdään muun työn ohessa, ja tekemiseen halutaan johdonmukaisuutta.
Mitä saat: Selvitetään työnantajamilikuvanne nykytila ja kehityskohteet, tai jos tämä on teille jo selvää, keskitymme siihen missä apuamme kaivataan eniten. 1 konsultti.
Kesto: <6-12 kk
Kuvaus: Keskittyminen yhteen aktiviteettiin tai yhden osa-alueen kehittämiseen.
Kenelle: Yrityksille, jotka tarvitsevat lisäresursseja työnantajamielikuvatyöhön.
Mitä saat: Väliaikaista tukea valittujen aktiviteettien toteuttamiseen ja tai työnantajamielikuvan kehittämiseen. Työn sisältö ja konsulttien määrä määräytyy tarpeesi mukaan.
Kesto: <6 kk
Referenssit
Päijät-Sote
Päijät-Hämeen hyvinvointialueen sosiaali- ja terveyspalveluista vastaava Päijät-Sote sai laskettua IT-rekrytointiensa kustannuksia panostamalla työnantajamielikuvaan Talentedin tuella. Projekti sisälsi muun muassa:
- Rekrytointikäytäntöjen ja hakijakokemuksen kehittämistä
- Uusien urasivujen rakentamisen teknisille rekrytoinneille
- Työnantajamielikuva-vetoisen sisällön tuottamista
- Työnantajalupauksen viilaamista
Tuloksena Päijät-Sote on vastaanottanut ennätysmäärän orgaanisia työhakemuksia.
Mavericks
Ohjelmistokonsultointiyritys Mavericks tarve uusille työntekijöille on jatkuva. Talented suunnitteli ja toteutti Mavericksille työnantajamielikuva-vetoisen rekrytointikampanjan, jonka avulla haluttiin kasvattaa brändin tunnettuutta ja laskea talent sourcing-kustannuksia. Tulokset puhuvat puolestaan.
- 5800 kampanjasivun katselukertaa
- Neljä julkaisua mediassa
- 40 työhakemusta
- 6 palkattua työntekijää