Emmy

19 marras, 2021
Referenssit

Tapa, miten Talented lähestyi CTO:n rekrytointia oli erinomainen. Toimintatapa oli todella joustava ja helppo asiakkaan näkökulmasta.

Petra Luntiala, CEO, Emmy Secondhand
Emmy

Uusi CTO nosti Emmyn maakuntasarjasta MM-tasolle

Emmy on kotimainen secondhand merkkivaatteiden myyntialusta. Emmyn tie kohti kestävämpää kulutusta ei kuitenkaan ollut viime vuonna ruusuinen. Ensin lähti CTO uusien haasteiden perään, sitten iski korona. Emmyllä keskitettiin kaikki voimat pelastamaan liiketoiminta pandemian pyörteistä, mikä vaati lopulta koko liiketoiminnan transformaation. Ensin piti tehdä sotasuunnitelma tulevan varalle sekä määritellä tavoitetila ja visio siitä, mitä uusi CTO tulisi tekemään. Sitten voitiin keskittyä etsimään paras mahdollinen CTO.

Haastavaan rekryyn tarvittiin ratkaisukeskeinen kumppani

Haastavaan rekrytointiin haluttiin tueksi kumppani, joka pystyi reagoimaan nopeasti ja jonka kanssa oltiin samalla aaltopituudella. Emmy koki, että Talented sai nopeasti kiinni siitä mitä haettiin ja keskusteluissa päästiin nopeasti asian ytimeen.

“Tapa, miten Talented lähestyi tätä rekrytointia oli erinomainen. Toimintatapa oli todella joustava ja helppo asiakkaan näkökulmasta. Nopeakin eteneminen nähtiin mahdollisena, samoin kuin avoin kommunikaatio heti sopivien henkilöiden ilmaantuessa”, kehuu Emmyn toimitusjohtaja Petra Luntiala.

Talentedin rooli oli löytää ja esitellä Emmylle startup-henkisiä lead-tyyppejä, jotka olivat teknisesti kyvykkäitä ratkomaan ongelmia ketterästi sekä viemään tiimin tekemistä eteenpäin ja arvioimaan työn laatua. Rekrytointikumppanuuksissa jokaisella asiakkaalla on oma mieluinen tapa toimia. Emmyllä haluttiin välttää hidastempoista prosessia, jossa koottaisiin esimerkiksi viidestä kahdeksaan kandia kerralla esiteltäväksi. Heidän tarpeisiinsa sopi paremmin ripeämpi tapa, jossa kandeja esiteltiin sitä mukaa kun sopivia tuli vastaan. Näin pystyttiin etenemään nopeasti kiinnostavien kandien kanssa.

Uusi CTO toi mukanaan positiivisen muutoksen

Emmy päätyi jatkamaan keskusteluja kolmen kandin kanssa. CTO tulisi Emmyllä osaksi johtoryhmää, joten oli luontevaa että myös jory-jäsenet osallistuivat rekrytointiprosessiin. Keskustelujen jälkeen kaikki Emmyllä rekrytointiin osallistuneet tahot olivat samoilla linjoilla päätöksen suhteen.

Uusi CTO löytyi viidessä viikossa. Samalla vaihtui yrityksen työkieli. Kiertotalouden bisneksen tavoitteiden ollessa globaalit, ei-suomenkielisen CTO:n valinta oli loppupeleissä helppo.

“Yleisesti ottaen kannattaa katsoa ennakkoluulottomasti erilaisia vaihtoehtoja, kun valitsee yritykseen uutta liideriä. Eri tavalla ajattelevat ihmiset ovat suuri rikkaus – pitää olla uskallusta haastaa olemassaolevia strategioita ja muuttaa olemassa olevia käytäntöjä, jos haluaa kasvaa ja kehittää yritystä”, kommentoi Luntiala.